Unterschriftenliste gegen Møns Klint Holiday Park

Kommentare

#2801

Fordi jeg tror dyrelivet vil lide under et sådan projekt både imens og efter

Andrea Jensen (4160, 2021-09-09)

#2802

Vores dejlige ø skal ikke være en feriepark, elsker naturen

Marianne Jensen (Stege , 2021-09-09)

#2803

At ville hygge en massiv feriepark med argumenter om Møns positive sider, er direkte kontraproduktivt når ferieparken vil spolere Dark Sky, den uspolerede natur etc.
Møn skal ikke være et nyt Lalandia - konsekvenserne af dét kan tydeligt ses i Rødby som ikke har nogen fordel af vandlandet og deres feriepark.
At gentage dette for at have lært af fejl gør ikke nogen forskel, resultatet er det samme!

For netop at beskytte Møn som noget unikt, specielt og eftertragtet skal det ikke laves til Bonbonland!
Ved at beholde Møn i sin nuværende form med begrænset adgang højner man netop kvaliteten og udvander ikke Møn-brændet.

Kasper Holm-Jørgensen (Stege , 2021-09-09)

#2808

Ich unterschreibe, weil ich sehr gerne auf Møn Urlaub mache, denn es ist so wunderschön und so gemütlich, und es gibt hier keine großen Touristenzentren. Letztes Jahr war ich auf der deutschen Insel Rügen, die ähnliche Kreideklippen hat wie Møn, doch es war dort alles voller Touristen, überall in der Natur wimmelte es von Menschen, mit dem Auto stand man immer wieder im Stau, und eine Fahrradtour machte auch keinen Spaß, weil hunderte andere Radler auf derselben Strecke unterwegs waren. Ganz schrecklich! Ich habe mich die ganze Zeit zurück nach Møn gesehnt, deshalb bin ich dieses Jahr wieder hier. Dieser geplante Monster-Ferienpark ist für Touristen wie mich, die die Natur, die Klippen, die alten Kirchen und Gräber, die Ruhe und die Gemütlichkeit hier lieben, der absolute Horror! Er würde Møns Atmosphäre zerstören, und letztlich alles, was an Møn so schön ist und weshalb wir gerne herkommen. Lasst Møn nicht durch die Geldgier einiger weniger Leute ruinieren, sondern bewahrt seinen Charme für seine Einwohner und die Touristen, denen Møn und seine Schönheiten wirklich etwas bedeutet (und die in lokalen Geschäften einkaufen, in lokalen Restaurants essen usw.)!

Kathrin Steidel (Hannover, 2021-09-10)

#2809

... eine Feriensiedlung dieses Ausmaßes dem naturnahen Tourismus, der bislang auf dieser Insel gepflegt wird, entgegen steht.

Martina Thomas (Mettmann, 2021-09-10)

#2817

Ich unterschreibe, weil die Insel durch ein solches Riesenprojekt den gemütlichen Charakter verlieren würde.

Christof Dörge (Braunschweig, 2021-09-12)

#2818

…jeg er helt enig. En feriepark med 25 boliger, der falder godt ind i naturen, ville være i orden, men 500(700)?! Det er fuldstændig vanvittigt!
Hvorfor skal en milliardær, der bor i skattely i Monaco overhovedet have lov til at bygge på Møn?

Annemarie Hansen (2630 Taastrup, 2021-09-12)

#2820

Er ikke tilhænger af store centrale løsninger, som har det omfang ferieparken er projekteret. Møn er netop fantastisk fordi der ikke er ferieparker i den smukke natur. Derimod er turismen mere jævnt udbredt på hele øen. Ferieparken er et eksempel på en turisme koncentration, som vil have omfattende konsekvenser for de små landsbyer og landbo samfund i det omliggende landsskab.

Tom Wedele Petersen (København, 2021-09-12)

#2822

Behovet for penge aldrig må overstige værdien af ro, natur og trivsel

Dorthe Nielsen (Hvidovre, 2021-09-13)

#2826

Jeg vil gerne dele en af jeres skilte på min facebook side. Hvilket et?
Vh tone

Tone Ruud Bonafede (Kongens lyngby , 2021-09-13)

#2827

Jeg støtter jeres aktion 100 procent imod spolering af naturen. INVESTOREN har kun interesse for egen økonomisk vinding og gemmer pengene i skattely. Han skal stoppes.

Kurt Høst Petersen. (Slagelse., 2021-09-13)

#2828

Det vil ødelægge naturen på Møn. Vejnet kan ikke rumme det øgede trafik som vil opstå. Der er iøvrigt fejl i asfalt på lindegårdsvej som vil være en af hovedvejene ud mod feriehusene.

Rune Kirchhof (Stege , 2021-09-13)

#2833

Møn er et fristed for de fast boende og for ejere af sommerhuse i rolige naturskønne områder. Jeg ønsker ikke kæmpe store sommerhuse på Møn og områder, der udvikler sig som på den jyske vestkyst, hvor diskoteker, pizzeriaer og bowlinghaller er centrum.

Mads Iversen (København, 2021-09-13)

#2836

Møn er et unikt sted fuld af natur, der endnu ikke er overrendt af masseturisme. Vi har brug for sådan nogle åndehuller fuld af natur og horisont..

Mogens Larsen (Klippinge, 2021-09-13)

#2841

Vi skal ikke have flere ferieparker, vandland og forlystelsesparker. BEVAR DEN NATUR VI HAR TILBAGE.

Lenette Poulsen (Bjæverskov, 2021-09-13)

#2842

Jeg skriver under fordi jeg vi bevare møn for hvad det er i dag og er bange for hvad en feriepark kan ødelægge

nikolai dobson (stege, 2021-09-13)

#2844

Et projekt der kun gavner nogle få, men skader mange på en af Danmarks smukkeste øer.

Jesper Dyremose (Offenburg, 2021-09-13)

#2850

Har sommerhus.

Frank Madsen (Råbylille Strand, 2021-09-13)

#2852

Det er vigtigt at værne om både natur og lokalmiljø

Mikkel Navarro Hansen (København Nv, 2021-09-13)

#2857

Projektet ikke er til gavn for Møn og fremmer slet ikke den type af turisme, som man har brugt de seneste 15 år på at fremme på øen, tværtimod modarbejder det muligheden for at få styrket Møn som et unikt feriemål i Danmark.

Lars Christensen (Lynge, 2021-09-13)

#2859

Et projekt af denne størrelse og udformning vil være yderst belastende for Møns natur og infrastruktur. En del af husene er af en størrelse, der animerer til "fest med vennerne", et fænomen vi tydeligt ser i de nye, store feriehuse ved Raabylille Strand, hvor vi har vores sommerhus.

Poul Jensen (København, 2021-09-13)

#2860

Jeg skriver under da jeg ikke forstår hvorfor man vil ødelægge Møn med et gigantisk ferieboligprojekt.

Hans Brydegaard (København, 2021-09-13)

#2862

Jeg skriver under, fordi området ikke vil kunne klare den yderlige trafikbelastning og fordi der allerede er mange turister, som bl.a. går Camønoen.

Christian Jensen (København, 2021-09-13)

#2864

Projektet er ude af proportion med møns landskab og befolkning og vil ikke bidrage til udvikle Møn som naturstof.

Gunnar sørensen (Borre, 2021-09-13)

#2865

Møn skal IKKE være et ferieparadis for mønboernes penge

karle erik lykkehus (keldby, 2021-09-13)

#2870

Jeg er barnefødt og opvokset på Møn og støtter IKKE etablering af “Møns Klint Feriepark”, det bliver alt for stort og vil være synd for øen. Se hvor stort pres der allerede nu er i turistsæsonen.

Pia Pedersen (Vordingborg , 2021-09-13)

#2871

Vi nyder hvert år den ro og fred der er på Møn ved Råbylille Strand.
Håber ALDRIG der bliver nogen ferieby på Møn.

Kirsten Nielsen (3600 Frederikssund, 2021-09-13)

#2880

Vi skal passe på det bevaringsværdige landskab og den uberørte natur i området.

Peter Nordahl (frederiksberg, 2021-09-14)

#2884

Ikke flere turister og bolig tæt til Møn klint.

Irina Youssef (Brøndby Strand , 2021-09-14)

#2885

Fordi infrastrukturen ikke er bygget til større aktivitet end som den er nu. Så længe der ikke er indført ny plan lov mht. trafikken til og fra Møn, hvor flaskehalsene pt. er under pres i sommermånederne bør nye tiltag vente til dette er på plads.

Christian Pedersen (Kalvehave, 2021-09-14)

#2890

Projektet med 200 eller 500 ferieboliger på Møn er komplet vanvittigt. Spørg blot fastboende på Marielyst på Falster.

Gunnar Kriegel (Stege, 2021-09-14)

#2893

Jeg skriver under fordi det bliver en for stor belastning og nogle af vores natur områder vil forsvinde. Det vil blive svært at komme igennem Stege by.

Crista Boysen (Stege, 2021-09-14)

#2894

Ferie fabrikken kan godt ende godt. Men jeg frygter at det ender med en konkurs halvejs i projektet og så bliver husene udlejet til permanente boliger. Men det værste er nok at det pludselig er forbudt og propaganda et vise sin mening på plakater.

Ebbe Ravnsted-Larsen (Stege, 2021-09-14)

#2896

Det er alt for stort.

Rigmor Martens (Frederiksværk, 2021-09-15)

#2902

Vi ikke skal have alle de folk rendende!

Andreas Andersen (Tommerup, 2021-09-15)

#2903

Møn har brug for feriesteder til billigturister cyklister og mennesker der vandre. Dette er for stort og hæmmer det turister kommer for at være en del af, det enkle og naturlige...

Benny Rasmussen (Stege, 2021-09-15)

#2907

Møn er en UNESCO Biosfæreområde - ikke en Disneyland - https://en.unesco.org
European Dark Sky status skal bevares - www.darksky.org

Biosfæren skal beskyttes. Naturen skal beskyttes. Vores unikke arter skal beskyttes. Nogle arter findes ikke andre steder i verdenen end her på Møn.

Vejnettet kommer aldrig til at kunne håndtere trafikforøgelsen som sådan en BonBonLand vil forårsage - www.trm.dk

Hvor er Miljøundersøgelsen? Trafikundersøgelsen? Forureningsanalysen? Trafikstøjsanalysen? Logistikplan? Konsekvensanalysen? Andre påvirkningselementer? Ekspropriationsplan for udbygning af vejnettet? Worst-case Scenario?

Møn skal ikke bruges til hvidvask. Eller skatteunddragelse. Heller ikke til ejendomsspekulation eller 'gentrification' som man ser i storbyer verden over. Møn skal ikke udnyttes, hverken til masseturisme eller i 'investeringsøjemed' (læs: skatteunddragelsesøjemed). Finansmanden har bare brug for at placere nogle millioner et eller andet sted i verden for at undgå 'kedelig' beskatning. Det skal ikke være her, så hvad med Kina? Eller i USA's overophedet ejendomsmarked?

Skatteindtægterne havner ikke i Vordingborg Kommune's kister - de føres ud af landet og ned i finansmandens lommer, under de europæiske skattemyndighedernes radar. Eller 'investeret' i en af de andre projekter i DK.
Eventuel overskud fosser ud af øen til skattely'et i Monaco. Lidt ligesom det der med Sanjay Shah i Dubai, bare mere direkte og ikke så tricky.

Arbejdskraften bliver heller ikke de dyre danskere - sandsynligvis en flot omgang social dumping med flok underbetalte udenlandske semi-slaver helt fri for Dansk overenskomst eller beskyttelse mod andet udnyttelse.
https://uim.dk/nyheder/2019/2019-12/finansloven-fordobler-boder-for-illegal-arbejdskraft

Møn, og dermed Vordingborg Kommune vil opleve en masseudflugt af tilflyttere (læs: pengestærke skatteborger) som netop har solgt deres dyre huse og lejligheder i København og andre steder for at slå sig ned på dejlige Møn, netop på grund af freden, stilheden, rent vand, ren luft, storslået natur, UNESCO Biosfære, dejlige mennesker, det store hav og masser af Dark Sky. Det fantastisk. De gider derimod ikke endnu mere trafik, trafikstøj, byggelarm, forurening, og masser af uvidende turister - det var netop det de skulle langt væk fra.

"Bærdigtigt"? Projektet lugter langt væk af ren og skær greenwashing. Måske er bygningerne bygget af træ, men konceptet er ikke 'holdbart', så hvordan kan projektet betegnes som 'bærdygtigt'? Ikke i en helhedsperspektiv, i hvert fald.
Det eneste 'vedvarende' ved det er, at det bliver en fed og vedvarende indtægts-amazonas til en skattesky Dansker i sydeuropæisk skattely. Som pisser på alle os andre, dernedefra.
N.B. Det ikke Jantelov det her - det er simpelthen fordi øen's beboere og tilflyttere vil ikke have vores fælles hjem, vores fred, natur, liv og dagligdag ødelagt af masseturisme og spekulation.

Her er en lignende eksempel fra Venedig - en forening imod alle de store krydstogtskibe som ødelægger Venedig's fundament - www.nograndinavi.it

Vi kan lære meget fra andre UNSECO-områder som bliver udfordret eller ødelagt af masseturisme og kyniske pengemænd.
Den slags skal aldrig ske på Møn.

#hjelmbugtsvenner #dkpol #kommunalvalg21 #KV21 #bevaringsværdigtlandskab #kystturisme #kyst #i #danmark #unesco #biosfære #darkskymøn #unescobiosfæremøn #vordingborgkommune

Dave O'Byrne (Alta, 2021-09-16)

#2908

Jeg underskriver fordi, jeg mener, at Vordinborgs kommunes forsøgte censur af denne kampagne er stridig med vort lands demokratiske principper.

Thorbjørn Kristiansen (København sv, 2021-09-16)

#2911

der Tourismus auf Møn nicht ausufern darf. Die wunderschöne Natur würde darunter leiden

Hansjoerg Klose (Heidgraben, 2021-09-16)

#2912

Mön ist einzigartig - wir kommen seit über 40 Jahren jedes Jahr nach Mön - und sind schockiert über dieses Projekt. Wenn es auf dieser wunderbaren Insel zukünftig Massntourismus gibt, kommen wir nicht mehr, und sicher werden auch viele andere Touristen nicht mehr oder nur 1 Mal kommen. Langfristig gesehen, ist dieses Projekt also ein totales FIASKO !!!

Stefanie Eichner (Lehrte OT Immensen, 2021-09-17)

#2915

Detta är inte ett projekt för hållbar besöksnäring eller som på annat sätt gynnar denna del av Danmark

Stefan Albrekt (Höör, 2021-09-17)

#2921

Jeg skriver under fordi naturen er trængt i Danmark. Store ferieparker, som det planlagte på Møn, er meget ucharmerende. Jeg nyder naturen og det uspolerede miljø på Møn. Et stort feriecenter vil ødelække alt for meget.

Dorte Aggerlin (Næstved, 2021-09-17)

#2925

Ich unterschreibe, weil ich seit Jahrzehnten nach Møn fahre und für einen Tourismus im Einklang mit der Natur - soweit es geht - bin und NICHT für Massentourismus ... auf dieser kleinen, feinen Insel.

Wiebke Gedlek (Hamburg, 2021-09-17)

#2928

Jeg skriver under fordi at Møn er noget ganske særligt med sin helt vidunderlige natur og vilde strande. Det ønsker jeg ikke ødelagt

Camilla Draiby (Store Damme, 2021-09-18)

#2929

Tilknytning til skønne møn

Pernille Andersen (Kolt, 2021-09-18)

#2930

Jeg skriver under fordi det er et alt for voldsomt byggeri og der ikke skal opføres massive feriecentre, der inddrager kysten!

Lise Melbye (Præstø, 2021-09-18)

#2931

Naturen altid skal vægtes højere end dette feriested.
Iøvrigt utroligt pinlig håndtering af sagen med de skilte, fra kommunens side.
Kommunen burde istedet være glad for lokale ildsjæle og lytte til dem.

Niels Weber (Rødovre, 2021-09-18)

#2936

Der er en i forvejen overrendt af turisme og vores mest bevaringsværdige natur er der’ ! og den skal selvfølgelig beskyttes på alle måder !!! .

Nadja Kiørboe (Hedehusene, 2021-09-18)

#2938

Vi skal passe på naturen og ikke ødelægge den fred og de gode turismetiltag der allerede er på Møn. Dette er for stort og for voldsomt, og det virker som om formålet bare er at tjene en masse penge, uanset hvad der sker med Møn.

Anne Vinsten (Stensved, 2021-09-18)

#2946

Fordi den smukke natur og miljøet ved Hjelmbugt ikke må ødelægges af en masse byggelse som intet godt gør for området eller Møn.

Cecilia Rasmussen (København , 2021-09-19)

#2948

Det giver ikke mening at gå på kompromis med smuk dansk natur for at tjene hurtige penge .. - jeg kommer til Møn og elsker at komme her på grund af Møns dejlige natur 💚

Anne-Mette Olsen (Virum, 2021-09-19)

#2955

Beskyttelse af naturværdier

Kirsten Møllerhøj Brøndsted (Roskilde, 2021-09-19)

#2958

Møn er min smukke fødeø.
Ødelæg den ikke.

Dorit Otzen (Stege, 2021-09-19)

#2960

Jeg skriver under på dette fordi presset på den danske natur og de åbne kyster allerede er for stort. En hel ferieby, vil skabe en fremmedhedsfølelse mellem de lokale og turisterne. Veje vil blive overbelastet. Den ro turister kommer efter på Møn, vil ikke opnås, da der vil komme for mange turister og forøvrigt er det slet ikke så meget vild natur på Møn. Brug nogle af de tomme huse til ferieudlejning, de ligger jo allerede puttet ind som en naturlig del af landskabet vh Janna Lund🎈💙🎈

Janna Lund (København og Sømarke / Østmøn, 2021-09-19)

#2962

Jeg er imod ferieindustri på Møn

Rita Nielsen (Askeby, 2021-09-20)

#2963

Opholder mig ofte på Møn. Finder et sådant ferieområde helt malplaceret i forhold til Møns kultur og natur

Jytte Schultz (Silkeborg, 2021-09-20)

#2966

Jeg skriver under fordi jeg kommer en del på Møn og i Danmark tager man ikke på charterrejser til, som betyder at hoteller skal ligge i vandkanten. Dette har vi ikke vejret til, derfor skal der heller ikke bygges noget ved Hjelm. Infrastrukturen fx vejene omkring Hjelm er pt ikke beregnet til masser af biler. Der er ledige grunde i fx Stege og endnu flere ledige i Kalvehave helt nede på havnen. Lad os nu passe på de naturområder vi har. Kig nu engang på Klintholm Havn og se de bygninger der er blevet opført det. Der har man ikke brugt arkitekt og det er så ærgerligt. Der skal ikke opførers store ferie parker på Møn.

Helle Rasmussen (Præstø , 2021-09-20)

#2967

Elsker Rytzebæk og Hjelm Bugt

Nicolai Rosenberg (København, 2021-09-20)

#2977

I don't like holiday parks, save the nature!

Ludwig Kamusella (01309 Dresden, 2021-09-21)

#2978

Makes sense

Denis Beale (Aarhus, 2021-09-21)

#2979

Møn som helt unikt naturområde bør bevares og fredes for altid

Jette Langelund (Herfølge, 2021-09-21)

#2980

Jeg er imod dette idiotiske projekt som jeg ikke tror gavner Møn.

Claus Haugelund (Askeby, 2021-09-21)

#2983

Jeg kan ikke bære, at hver gang, der er et område, der står uberørt hen, så skal der straks ændres derpå. Der bygges allerede alt for meget rundt omkring i vores lille land.
Samtidig er tiden til, at vi SKAL passe på den natur, der er tilbage - både for vores skyld, dyrenes og diversiteten.
Det er nu eller aldrig.
Min relationer til Møn er, at min Mor kom derfra, så mange af mine ferier har været hos min Mormor og Morfar. Så jeg kender Møn som min egne bukselomme og jeg elsker den ø.

Mkh
Merete Bo Jensen
Køge

Merete Bo Jensen (Køge, 2021-09-22)

#2984

Fordi vi ikke kan tåle at miste mere uberørt natur og at der skal laves en plan for færre biler på Møn- ikke flere

Tine Aage (2300, 2021-09-22)

#2986

Jeg er helt enig i udlægningen fra Hjelm bugts venner

Kjeld Wilstrup (Stege, 2021-09-22)

#2987

Jeg er helt enig med Hjelm Bugts Venner og ønsker at bevarer Møn som den naturperle det er !

Susanne Wilstrup (Stege, 2021-09-22)

#2988

wir möchten das alles so bleibt wie bisher. Die wunderbare Natur soll so erhalten .ohne große Gebäude.um die Einmaligkeit von Møn zu erhalten.

Karin und Wolfram Urmoneit (Hamburg, 2021-09-22)

#2992

Møns specielle identitet/atmosfære vil blive ødelagt hvis kæmpestore ferieparker bliver virkelighed.

Ingrid Greve (Havdrup, 2021-09-23)

#2995

Jeg er, som født og opvokset på Møn, oprigtigt bekymret for den skønne natur.
En natur, som grådige pengemænd og mindre indsigtsfulde politikkere forsøger at ødelægge.

Lars Kasper (Mogenstrup, 2021-09-23)

#2997

Ich es unglaublich finde, wie man auch nur auf die Idee kommen kann, die wunderbare Insel, die Natur durch solche ein Massentourismus-Projekt zerstören zu wollen.
Die bisherigen Touristen kommen vor allem hierher, weil man Weite, Einsamkeit und Natur findet. Möchte man diese dann nicht mehr auf Møn haben?

Ich wünsche den Initiatoren der Protestaktion viel Erfolg und bedanke mich für Ihren Einsatz.

Stefan Negelmann (Berlin, 2021-09-23)

#3000

Ich bin seid vielen Jahren begeisterte Urlauberin... Außerhalb der Saison.
Wegen der unbeschreiblichen Ruhe, der einzigartigen Natur, der Weite, der Einsamkeit, der Freundlichkeit der Einwohner, der Sehenswürdigkeiten.
Ich liebe diese Insel und finde jedes Mal Ruhe und innere Kraft für mein Leben.

Durch Massentourismus wird all dies zerstört, vor allem die Einmaligkeit der Natur hier.
Ich hoffe sehr, daß sich ein anderer Weg finden lässt, um Geld auf die Insel zu holen.

Vielen Dank an die Initiatoren, ich wünsche Ihnen viel Kraft für diesen schweren Weg

Judith Negelmann (14089 Berlin, 2021-09-23)



Bezahlte Werbung

Wir machen bei 3000 Menschen Werbung für diese Petition.

Erfahren Sie mehr …